Echo serca Augustów

Echo serca to badanie diagnostyczne, w którym wykorzystuje się technikę ultrasonograficzną. Jest podstawowym narzędziem diagnostyki kardiologicznej w chorobach serca i układu krążenia. Dzięki badaniu możliwa jest dokładna ocena budowy i pracy serca. W ramach naszych usług zajmujemy się wykonywaniem echokardiografii. Nasz gabinet znajduje się w Suwałkach, ale przyjeżdżają do nas także pacjenci z okolicznych miast: Augustów, Sejny.

Jakie są wskazania do wykonania echokardiografii?

Wskazaniami do przeprowadzenia tego badania są między innymi:

• niepokojące objawy wskazujące na przyczynę kardiologiczną, takie jak duszność czy bóle w klatce piersiowej,
  • niewydolność serca,
  • wrodzone wady serca,
  • ocena funkcji serca po zawale mięśnia sercowego.

Na czym polega badanie echokardiografii?

Echo serca to badanie wykorzystujące fale ultradźwiękowe, które odbijają się od badanych struktur, dzięki czemu umożliwiają ich uwidocznienie na monitorze urządzenia. Jest to badanie nieinwazyjne, bezpieczne i nie wymaga od pacjenta wcześniejszego przygotowania. Pacjent kładzie się na lewym boku, a prawą rękę układa wzdłuż tułowia. Następnie osoba wykonująca echo serca przykłada do klatki piersiowej głowicę ultradźwiękową aparatu z żelem.

Wyniki echokardiografii

Lekarz kardiolog na bieżąco, już w trakcie badania, informuje pacjenta o swoich obserwacjach. Oprócz tego obrazy wykreowane przez ultrasonograf są utrwalone w formie wydruków lub zapisane w pliku wideo – są gotowe od ręki. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat badań serca dostępnych w naszej ofercie, zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.