Badanie holterem EKG Suwałki

Regularne poddawanie się badaniom diagnostycznym znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia poważnych dolegliwości – zarówno ze strony układu sercowo-naczyniowego, jak i wszystkich innych narządów w ciele człowieka. Holter to nazwa badania wykonywanego u pacjentów, u których występują dolegliwości związane z sercem. Specjalne urządzenie umożliwia zarejestrowanie różnych zaburzeń czynności elektrycznej serca. O wykonaniu badania holterem EKG decyduje lekarz, jeśli zgłaszane przez pacjenta objawy sugerować mogą choroby kardiologiczne.

Do badania holterem EKG wykorzystywane jest urządzenie, które monitoruje pracę mięśnia sercowego przez całą dobę. Zaleca się przeprowadzenie takiego badania u pacjentów, u których:

• występują zaburzenia rytmu serca,
  • zaburzenia przewodzenia przedsionkowo-komorowego,
  • omdlenia i utrata przytomności, których przyczyna może tkwić w problemach kardiologicznych.

Holter

Dzięki temu badaniu pacjenci, których zaburzenia akcji serca są napadowe, mogą być prawidłowo zdiagnozowani, gdyż lekarz zyskuje możliwość obserwacji akcji serca w różnorodnych warunkach, podczas podejmowania przez pacjenta codziennych aktywności, wysiłku fizycznego, ale także podczas odpoczynku i snu. Całodobowa obserwacja pracy serca jest szczególnie istotna, również w przypadku konieczności zdiagnozowania na przykład niewyjaśnionych omdleń. Badanie jest całkowicie nieinwazyjne i bezpieczne, dlatego nie ma przeciwwskazań do jego wykonywania.

1. Przygotowanie do badania

Holter EKG nie wymaga żadnych specjalnych przygotowań. Jedyny wymóg dotyczy zamocowania elektrod. Konieczne jest, aby skóra na klatce piersiowej, gdzie mają zostać przyczepione elektrody, była umyta i czysta po to, aby zapewnić dobrą przyczepność elektrod. Nie może być też posmarowana olejkami ani balsamami. W przypadku obfitego owłosienia na klatce piersiowej pacjent może być poproszony o jego zgolenie.

2. Przebieg badania

Do skóry klatki piersiowej pacjenta przyklejane są elektrody. Przewody oraz urządzenie (niewielki i lekki rejestrator EKG) umieszcza się w wygodnym dla pacjenta miejscu pod ubraniem (przypina się je do paska albo zawiesza na szyi). Badanie może trwać dobę lub dłużej, co zależne jest od wskazań lekarza. Przez cały ten czas urządzenie pozostaje na ciele pacjenta, aby nieprzerwanie monitorować pracę serca.

3. Jak zachowywać się podczas badania?

Podczas pomiarów, badany powinien wykonywać normalną, codzienną aktywność. Należy jednak zrezygnować z kąpieli, ze względu na ryzyko uszkodzenia urządzenia. Bardzo ważne jest, by podczas dobowego pomiaru EKG czuć się zupełnie swobodnie i normalnie funkcjonować. Dozwolony jest pełen zakres ruchów. Nie trzeba się oszczędzać, odpoczywać, zmieniać trybu życia.

4. Co może wykazać badanie?

Oprócz oczywistego potwierdzenia lub wyeliminowania przyczyny zlecenia badania, może ono również np. potwierdzić, że występujące omdlenia są wynikiem zaburzeń pracy serca lub nieprawidłowości w pracy serca w trakcie snu. W naszym gabinecie przeprowadzamy badania holterem EKG.

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie przedstawimy szczegóły oferty: